diumenge, 21 d’octubre de 2007

L'adéu d'un mestre

Quan a l'adolescència me''n vaig adonar que ja no podria ser futbolista professional, vaig decidir que la meva professió seria la d'historiador. Al B.U.P. tenia molt clar que volia estudiar història, història, història. Però en el meu camí s'hi va interposar una mala professora d'història que va convertir la meva passió en una fòbia i vaig canviar l'elecció. Vaig tardar molt de temps en tornar a agafar un llibre d'història. Si, a dia d'avui, m'agrada i he tornat a deborar llibres històrics és gràcies a Juan Antonio Cebrián, el conductor del programa d'Onda Cero "La Rosa de los Vientos". Avui diumenge, en Juan Antonio ha mort. Ha estat a l'edat de 41 anys d'un atac de cor.

Quan l'Àlex Gracia, de Tarragona Ràdio, m'ha enviat el missatge amb la noticia no m'ho podia creure. La Rosa de los Vientos és un programa de ciència i història de culte a la ràdio ibèrica. He passat molts caps de setmana sense sortir per la nit, fins que vaig tenir el primer MP3, escoltant el seu programa. Fa pocs mesos vaig tenir l'oportunitat de poder parlar amb ell en una connexió telefónica al programa amb el qual col.laboro a Tarragona ràdio (el Boira) i vaig poder mostrar-li la meva gratitud per les grans nits passades i com amb els seus "Pasajes de la Història" ens feia reviure pasatges ja passats. Juan Antonio Cebrián i tot el seu equip feien un programa brillant, esperem que això continui, encara que la seva presència física ja no hi sigui. Jo puc fer molts agraïments a Cebrián, però el primer, i més important, gràcies a ell vaig tornar a recuperar una passió passada i m'ha fet recuperar l'amor pel nostre passat, des d'un punt de vista crític. Ell ens explicava història lluny de dates i llocs sense sentit, posava cara i imatge a la Història, per tot això: GRÀCIES JUAN ANTONIO

2 comentaris:

Cesc ha dit...

Quan ho vaig llegir ahir no en podia donar crèdit. Vaig escoltar poques vegades La rosa de los vientos, però la combinació de ciència i història impreganda d'un cert misteri feien d'ell un programa excepcional. Desitjo que el programa continui tot i que en Cebrián ja no hi sigui...

El Capità Tarragona ha dit...

Hola!

S'apropa la segona trobada de blocaires!

Serà el proper DISSABTE DIA 1 DE DESEMBRE a les 21:30

Que, t'hi apuntes?

Si vols venir, envia un correu a blocairestgn@gmail.com i ja està!

Salutacions!!