dimarts, 17 de juliol de 2007

Curiositat

Per què quan el teu partit polític, per exemple catalanista, pacta amb un altre partit polític, diguem-ne, estatal, defensem que tot això demostra la cintura política i l'elasticitat del nostre programa, la transversalitat que es sacrifica per Catalunya. Diem que el nostre projecte busca el que és millor pel país i que el pragmatisme farà que aconseguim més coses per Catalunya. Però en canvi, ai las! quan és l'adversari qui hi pacta diem que és un traidor que només busca les cadires i que es ven per qualsevol i que ha traicionat el país. Curiós tot plegat. Ho dic, perquè molts arguments que s'utilitzen quan un partit està a l'oposició contra els del govern són els mateixos que s'utilitzen pels partits de govern quan són a l'oposició.

Ho dic també perquè en alguns blocs de companys de la JNC i de CiU he vist que es referien a ERC com a: E (abans ERC). És molt semblant a quan nosaltres, a CiU, els deiem CyU....Curiós

9 comentaris:

Waipu Joan ha dit...

però i la data en castellà al teu bloc????
no serà que et traeix l'inconscient??
salut i que et provi el bloc.

Gerard Castells ha dit...

Doncs no es que me traeixi l'inconscient, és el meu conscient qui me traeix i no sé com es fa per canviar la data al català. Tampoc no me'n surto a l'hora de posar una fotografia. Són les coses del directe....i de ser de lletres!

de la Torre ha dit...

hola gerard,
te devuelvo la visita.
creo que es interesante que "interactuemos" todos, seamos de la formación que seamos.
Pronto pondré en mi blog, un listado de blogs amigos, y el tuyo estará tambien.
P.S.: cuando j.b y tu vayais a jugar a voley o a futbol a la playa, avisarnos que asi hacemos un duelo interesante :)

Jordi ha dit...

Apa que m'avises de que t'obres un bloc eh... qualsevol dubte tecnic ja saps!

:P

Quim Amorós ha dit...

Gerard, lo de E, revisa tots els cartells electorals vostres de les dos darreres eleccions i no trobaràs cap que digui ERC. Diu només Esquerra, i que jo sàpiga la sigla de la paraula Esquerra es E,
CIU segueix sent una federació de dos partits, no hem canviat ni el nom ni les sigles, sou vosaltres qui ens deieu CYU.
Enfì, sobre lo de criticar pactes quant s’està a l’oposició i defensar tot el contrari quan s’està al govern ho dius per E (Ex ERC),?.
Nosaltres hem pactat amb UCD, PSOE, PP a Madrid i es va treure un rèdit important pels interessos de Catalunya. I a la Generalitat hem pactat amb UCD, ERC i PP. Però mai hem fet president a cap perdedor ni faríem mai president a un partit que depengués de Madrid

Un cop respost, Benvingut a la Blogosfera Tarragonina, si et llegeix L'Alejandro Caballero(JSC) et dirà que has rebut instruccions de E (ex ERC) per crear-lo, com ens va dir a nosaltres...

Quim Amorós ha dit...

Gerard, et linko al meu blog aixi t’aniré seguint ( i marcant d’aprop jejejeje..., ). Ara ja no dius CYU i dius CI.....U?, pos vale.
Algun dia t’explicaré el que penso jo de la federació.

Gerard Castells ha dit...

hola a tothom, aniré a pams:

Hola Molinera, sí, t'hagués hagut d'avisar, però va ser un rampell que me va agafar el cap de setmana, després d'unes febres patriòtiques...tot i que no vaig estar a l'Acampada. Ja quedarem un dia i m'expliques els dubtes tècnics, això de la foto me comença a preocupar.

Quique: gràcies per la benvinguda, jo també vull fer algun post polèmic per crear debat amb altres partits. Sobre lo del vollei, la meva figura està molt desmillorada i les meves carns diem que fluctuen quan faig esport, a l'estil Homer Símpson.

Hola Quim, sobre el tema dels rèdits polítics comprendràs que això tarda un temps, no tindrem en 2 anys totes les competències que portem 30 anys esperant. Sobre això serà el meu pròxim post. Sobre el tema d'E, pel logotip d'Esquerra, és només el logotip, però la gent coneix popularment a ERC com a Esquerra. És com a CiU, la gent no diu "he votat a Ciu", la gent diu normalment "he votat a Convergència" és simplement la voluntat d'actualitzar el logotip. Una altra cosa és el debat de sí el logotip te pot agradar més o menys. En totes les cartes que rebo i a tot arreu es continua parlant d'Esquerra Republicana de Catalunya.

La gent diu el PP, el PSC, Convergència, Iniciativa...i això no és una pèrdua d'identitat, és simplement una sinècdoque. Si jo dic Convergència no estic dient que ha perdut la vessant democràtica i catalana...

L'aparició del meu bloc no respon a consigna partidista, és simplement perquè creia que tenia coses a dir.

Gerard Castells ha dit...

Sobre lo de Ci......U? jo ja no ho utilitzaré més si no ve al tema, és simplement el que puc veure de moltes opinions de militants de Convergència respecte la Federaciói el que ens va dir, o no ens va poder dir el Puig, però això passa a tots els partits, sigui dit de pas que jo no crec en la fórmula CyU.

Jordi ha dit...

Diria que en Gerard porta en ment obrir aquest bloc des de cap allà el gener... que va ser quan vam començar a planejar l'obertura de blocs de JERC...

... ja en tenim un per Reus, dos a Constanti, dos a Tarragona, un a Altafulla... segur que me'n deixo algun!